ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ


Πλανητικοί Κυβερνήτες:
Κρόνος (3η ακτίνα - παραδοσιακός και εσωτερικός)
Αφροδίτη (5η ακτίνα - ιεραρχικός).

Αυτό το ζώδιο συμβολίζει την τρίτη μύηση, την πρώτη από τις μεγάλες μυήσεις. Στο κεφ. 17 του Ματθαίου διαβάζουμε ότι ο Χριστός πήρε τρεις μαθητές, τον Πέτρο, τον Ιάκωβο και τον Ιωάννη, πάνω σε ένα ψηλό βουνό και μεταμορφώθηκε μπροστά τους. Γονάτισαν και ο Πέτρος είπε: "Ας κατασκευάσουμε εδώ τρεις σκηνές". Στην ινδική φιλοσοφία αυτό λέγεται: "Μύηση του ανθρώπου που κατασκευάζει τη σκηνή του".

Ο Πέτρος, ένας βράχος ή θεμέλιο, είναι το σύμβολο του φυσικού σώματος. Ο Ιάκωβος, ο αινιγματικός, συμβολίζει τη συναισθηματική φύση, την πηγή κάθε θυμικής αυταπάτης. Ο Ιωάννης, συμβολίζει το νου, και το όνομά του σημαίνει, "Ο Κύριος μίλησε." Εκεί, στα πρόσωπά τους  έχετε το συμβολισμό των τριών όψεων της προσωπικότητας μπροστά στον δοξαζόμενο  Χριστό, στον Αιγόκερω, στη μεταμόρφωσή Του.

Αν γεννηθήκατε στο ζώδιο του Αιγόκερω παρακαλώ μην σας περάσει η ιδέα ότι είστε μυημένος. Θα πρέπει να δίνουμε έμφαση, με μια αίσθηση αναλογίας, στην κατάσταση της εξέλιξης. Οι ζηλωτές ή πάσχουν από σύμπλεγμα κατωτερότητας, που τους κάνει να αισθάνονται ότι δεν είναι δυνατόν να κάνουν κάτι, ή έχουν μια υπερφίαλη ιδέα για τη σπουδαιότητά τους. Έχουν μια επαφή με τη συνείδηση της ψυχής, αλλά μόνο μια ελάχιστη επαφή, κι αυτοί νομίζουν ότι είναι το παν και γίνονται καυχησιάρηδες. Αυτό δεν δείχνει αίσθηση αναλογίας.
                                                       Άθλοι του Ηρακλή, σ. 173

Μυημένος είναι ένα πρόσωπο που δεν τοποθετεί πλέον τη συνείδησή του στο νου, ή τις επιθυμίες, ή το φυσικό σώμα. Μπορεί να τα χρησιμοποιεί αυτά , αν το θέλει, και το κάνει για να βοηθήσει το σύνολο της ανθρωπότητας, αλλά η συνείδησή του δεν είναι εστιασμένη εκεί. Η συνείδησή του είναι εστιασμένη σε εκείνο που ονομάζουμε ψυχή, που είναι εκείνη η όψη του εαυτού μας που είναι ελεύθερη από τη μορφή. Στον Αιγόκερω ενεργούμε τελικά στη συνείδηση της ψυχής και αναγνωρίζοντας ότι είμαστε μυημένοι εισερχόμαστε σε δυο μεγάλα συμπαντικά ζώδια υπηρεσίας προς την ανθρωπότητα. [Υδροχόος και Ιχθείς]
    Άθλοι του Ηρακλή, σ. 172

Είναι ενδιαφέρον να μελετήσουμε τα τρία ζώδια στα οποία τα ζώα έχουν κέρατα: …τον Αιγόκερω, τον Τράγο, που συνδέεται ιδιαίτερα και στενά με τον Κριό, αλλά συγκαλύπτει επιπλέον (σαν ένα εσωτερικό πέπλο) το συμβολισμό του μονόκερω, στον οποίον συγχωνεύονται τα κέρατα και ο απλός [μονός] οφθαλμός και που εικονίζονται με το μακρύ και ευθύ κέρας του μονόκερω στο κέντρο του μετώπου.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 154

Είναι το ζώδιο του Τράγου, ο οποίος αναζητά την τροφή του στις πιο βραχώδεις και άγονες περιοχές του κόσμου, και επομένως συνδέει τον άνθρωπο με το ορυκτό βασίλειο. Είναι επίσης το ζώδιο των Κροκοδείλων οι οποίοι ζουν τόσο στο νερό όσο και στην ξηρά. Από την πνευματική σκοπιά είναι το ζώδιο του Μονόκερω, του "μαχητή  και θριαμβευτή" των αρχαίων μύθων.
           
Μέσα από τους συμβολισμούς των παραπάνω ζώων, το ζώδιο αυτό μας δίνει μια κάπως πλήρη εικόνα για τον άνθρωπο που πατά στη γη, δεν διστάζει όμως να τρέξει ελεύθερος και να αναρριχηθεί στα ύψη της εγκόσμιας φιλοδοξίας ή της πνευματικής έφεσης, αναζητώντας εκείνο που θεωρεί (κάθε φορά) πως είναι η βασική του ανάγκη.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 153

Οι βασικοί τόνοι αυτού του ζωδίου δείχνουν στο σύνολό τους μια διαδικασία κρυστάλλωσης. Αυτή η ικανότητα του Αιγόκερω για υλοποίηση μπορεί να εξεταστεί με αρκετούς τρόπους.
Κατ' αρχάς ο Αιγόκερως είναι ένα γήινο ζώδιο και με αυτό επισημαίνουμε το πιο πυκνό σημείο συμπαγούς υλοποίησης, για την οποία είναι ικανή η ανθρώπινη ψυχή… Όταν η κρυστάλλωση φθάνει σε ένα συγκεκριμένο βαθμό πυκνότητας και αποκαλούμενης "σκληράδας", καταστρέφεται και διαλύεται εύκολα, και τότε ο άνθρωπος που γεννήθηκε στον Αιγόκερω προκαλεί τη δική του καταστροφή. Αυτό οφείλεται στην ουσιαστικά υλιστική του φύση καθώς και στα "χτυπήματα της μοίρας", τα οποία δεν είναι παρά οι εντολές του νόμου του κάρμα. Ξανά και ξανά  επιτυγχάνεται ένας βαθμός παγίωσης μόνο και μόνο για να καταστραφεί και πάλι, προτού επέλθει η αποδέσμευση της ζωής και η αναδόμηση της μορφής.

Δεύτερον ο Αιγόκερως είναι πάντα το ζώδιο της απόληξης, γεγονός που συμβολίζεται συχνά (αν και όχι πάντοτε) με μια βουνοκορφή γιατί ορίζει το σημείο πέρα από το οποίο δεν είναι δυνατή η παραπέρα άνοδος για ένα συγκεκριμένο κύκλο ζωής. Συνεπώς ο Αιγόκερως αποτελεί το ζώδιο της "περιοδικής καθήλωσης", όπως ονομάστηκε εσωτερικά. Η πρόοδος καθίσταται αδύνατη με τις υπάρχουσες μορφές, οπότε πρέπει να επιχειρηθεί κάποια κάθοδος στην κοιλάδα του πόνου, της απόγνωσης και του θανάτου, πριν επιδιωχθεί μια νέα αναρρίχηση στα ύψη…

Τρίτον, ως συνέπεια όλων των παραπάνω, ο Αιγόκερως είναι το ζώδιο στο οποίο εγκαινιάζεται ένας καινούργιος κύκλος προσπάθειας, ανεξάρτητα αν αυτή η προσπάθεια αφορά το άτομο ή το μυημένο. Έτσι η εμπειρία στον Αιγόκερω διακρίνεται από την προσπάθεια,  το μόχθο, τον αγώνα και τη μάχη με τις εγγενείς δυνάμεις του κάτω κόσμου, ή από τις κοπιαστικές συνθήκες που επιβάλλονται κατά τις δοκιμασίες της μαθητείας ή της μύησης.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 158-159

Αν μελετηθούν τα χαρακτηριστικά και οι ποιότητες του ατόμου που γεννήθηκε στο ζώδιο του Αιγόκερω, θα αποκαλύψουν πολλά ιδιαίτερα για το σύνολο της ανθρώπινης οικογένειας, γιατί ο τύπος του Αιγόκερω μπορεί να εκφράσει τις χειρότερες αλλά και τις καλύτερες ιδιότητες του ανθρώπου. Είναι ένα  ζώδιο άκρων…

Από την εσωτερική σκοπιά όλοι οι παγκόσμιοι Σωτήρες και οι Ηλιακοί Θεοί γεννήθηκαν στον Αιγόκερω καθώς επίσης και ο χειρότερος τύπος ανθρώπου, δηλαδή ο ανηλεής, ο υλιστής, ο σκληρός, ο αλαζονικός, ο φιλόδοξος και ο εγωιστής. Σε αυτές τις περιπτώσεις το κεφάλι κυβερνά την καρδιά, ενώ στο τέλειο πρότυπο της επίδρασης του Αιγόκερω, τόσο το κεφάλι όσο και η καρδιά βρίσκονται σε εναρμονισμένη ισορροπία.
                                                Εσωτερική Αστρολογία, σ. 169

Στον Αιγόκερω έχουμε το θρίαμβο της ύλης. Φθάνει στην πιο πυκνή και πιο απτή της έκφραση. Αλλά αυτόν τον θρίαμβο τον ακολουθεί ο θρίαμβος του πνεύματος. Υπάρχει πλήρης έκφραση της γήινης φύσης στον Αιγόκερω αλλά και έντονες πνευματικές δυνατότητες. Η Ινδία για παράδειγμα [που κυβερνάται από τον Αιγόκερω], εκφράζει εκτεταμένη υποβάθμιση, αλλά και την ίδια στιγμή τα ύψη της πνευματικής επίτευξης, Μια μελέτη της Ινδίας - της ιστορίας, των χαρακτηριστικών της και των πνευματικών ποιοτήτων της - θα αποκαλύψει αρκετά σχετικά με τις επιρροές και τις δυνατότητες αυτού του ζωδίου.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 171-172

Στον Αιγόκερω ο μυημένος μαθαίνει να συνειδητοποιεί τη σημασία του αυξανόμενου φωτός που την ανάπτυξή του, καθώς σκαρφαλώνει προς τα πάνω, στην κορυφή του βουνού. Οι εκλάμψεις της ενόρασης με τις οποίες εξοικειώνεται τρέπονται στο αστραποβόλο και σταθερό φως της ψυχής, που κάνει ακτινοβόλο το νου και προσφέρει εκείνο το σημείο της συγχώνευσης που πάντα πρέπει να είναι "η συγχώνευση των δυο φώτων, του μεγαλύτερου και του μικρότερου φωτός"… Το φως της προσωπικότητας και το φως της ψυχής αναμιγνύονται…Αυτό λαμβάνει χώρα στην ατραπό της μύησης και καλείται εμπειρία της βουνοκορυφής. Όλα είναι αναγκαία - τα βάθη, οι πεδιάδες και η βουνοκορφή.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 181

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ - Πλανητικοί Κυβερνήτες και Ακτινικές Επιρροές

            Παραδοσιακός Κυβερνήτης    -   Κρόνος (3η Ακτίνα)
            Εσωτερικός Κυβερνήτης        -    Κρόνος (3η Ακτίνα)
            Ιεραρχικός Κυβερνήτης          -    Αφροδίτη (5η Ακτίνα)

Τόσο ο παραδοσιακός όσο και ο εσωτερικός πλανητικός κυβερνήτης του Αιγόκερω είναι ο ίδιος και ο Κρόνος κυβερνά τη σταδιοδρομία του ατόμου σε αυτό το ζώδιο, ανεξάρτητα αν βρίσκεται στο συνήθη ή στον αντεστραμμένο τροχό, στο μεταβλητό ή στο σταθερό σταυρό. Όταν το άτομο πάρει την τρίτη μύηση και μπορεί να ανέβει συνειδητά στο θεμελιώδη σταυρό, αποδεσμεύεται πλέον από την εποπτεία του Κρόνου και περιέρχεται υπό την επιρροή της Αφροδίτης…

Πάνω στο Μεταβλητό και στο Σταθερό Σταυρό έχουμε την αποκαλούμενη πράσινη ακτίνα, που ελέγχει όχι μόνο την καθημερινή ζωή των καρμικών υποχρεώσεων πάνω στην ατραπό της εξέλιξης, αλλά ελέγχει επίσης τις διεργασίες και τις εμπειρίες της εξέλιξης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ο Αιγόκερως είναι ένα γήινο ζώδιο και στο ότι μέσα απ' αυτό εργάζονται κυρίως η τρίτη και η πέμπτη ακτίνα που ενσωματώνουν την τρίτη κύρια όψη της θειότητας, δηλαδή της ενεργού νοημοσύνης σε συνδυασμό με την επικουρική της δύναμη, την πέμπτη Ακτίνα του Νου. Αυτές διαχύνονται μέσω του Αιγόκερω στον Κρόνο και στην Αφροδίτη και έτσι φθάνουν στον πλανήτη μας, τη Γη.
           
Ο Κρόνος είναι ο πιο ισχυρός τους τέσσερις Κυρίους του Κάρμα και πιέζει τον άνθρωπο να αντιμετωπίζει το παρελθόν και ζώντας στο παρόν να προετοιμαστεί για το μέλλον. Αυτή είναι η πρόθεση και ο σκοπός της καρμικής ευκαιρίας. Από μια ορισμένη σκοπιά ο Κρόνος μπορεί να θεωρηθεί σαν ο πλανητικός Ένοικος στο Κατώφλι, γιατί η ανθρωπότητα σαν σύνολο πρέπει να αντιμετωπίσει τον Ένοικο καθώς και τον Άγγελο της Παρουσίας. Και κάνοντάς το θα διαπιστώσει ότι τόσο ο Ένοικος όσο και ο Άγγελος αποτελούν εκείνη την περίπλοκη δυαδικότητα που δεν είναι άλλη από την ανθρώπινη οικογένεια.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 163-164

Οι μεγάλες εμπειρίες που αναφέρονται στη Βίβλο και συνέβησαν σε διάφορες βουνοκορφές, σχετίζονται με τον Αιγόκερω. Ο Μωυσής, ο νομοθέτης πάνω στο όρος Σινά, είναι ο Κρόνος στον Αιγόκερω, που επιβάλλει το νόμο του κάρμα στους ανθρώπους... Το Όρος της Μεταμόρφωσης, που αναφέρεται στην Καινή Διαθήκη, είναι η Αφροδίτη στον Αιγόκερω, όπου η αγάπη, ο νους και η θέληση συνδυάζονται στο πρόσωπο του Χριστού, και "Αυτός μεταμορφώθηκε" ενώπιον όλων των ανθρώπων…. "Ανήλθε στην Ιερουσαλήμ", τον τόπο του θανάτου, αλλά και την πόλη της ειρήνης. Αυτή η Ιερουσαλήμ είναι οι Ιχθείς. Στον Υδροχόο ο Χριστός έφερε τους μαθητές του σε επαφή με τον "άνθρωπο που φέρει υδρία", τον υδροχόο, ενώ πάνω στο ανώγειο τους εισήγαγε στην ένωση και την ενότητα υπό το συμβολισμό της θείας κοινωνίας…

Δεν έχει ακόμη κατανοηθεί πλήρως η αστρολογική σημασία της Καινής Διαθήκης. Ο Χριστός γεννήθηκε στον Αιγόκερω, εκπλήρωσε το νόμο κάτω από τον Κρόνο, εγκαινίασε την εποχή της νοήμονος αδελφότητας κάτω από την 'Αφροδίτη και αποτελεί το τέλειο υπόδειγμα ενός μυημένου στον Αιγόκερω, ο οποίος γίνεται παγκόσμιος Υπηρέτης στον Υδροχόο και αποβαίνει παγκόσμιος Σωτήρας στους Ιχθείς. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώνει την περιφορά του στο ζωδιακό, οπότε μπορεί να πει θριαμβευτικά στους Ιχθείς: "Τετέλεσται".
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 167-168

Πολικά Αντίθετα:  Αιγόκερως - Καρκίνος

Αιγόκερως-Καρκίνος - Ο μυημένος τώρα διαλέγει να ενσαρκωθεί και περνάει ελεύθερα και κατά βούληση  μέσα και από τις δύο πύλες. Η έλξη της ύλης αντικαθίσταται από την ελεύθερη επιλογή της ψυχής. Η ζωή της μορφής γίνεται μια συνειδητή μέθοδος έκφρασης για υπηρεσία.
[Για τους Μαθητές και Μυημένους πάνω στον Τροχό που γυρνάει αριστερόστροφα]
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 339

Καρκίνος-Αιγόκερως. - Η ώθηση για ενσάρκωση οδηγεί στην πιο πυκνή ενσάρκωση και καταβύθιση στη μορφή. Η έλξη της μορφικής ζωής και οι διαδικασίες της παγίωσης ελέγχουν. Ο άνθρωπος φθάνει μετά από πολλές ενσαρκώσεις σε ένα σημείο κρυστάλλωσης.
            [Για τη συνηθισμένη ανθρωπότητα στο Τροχό που γυρνά δεξιόστροφα]
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 338

Το πολικό αντίθετο του Αιγόκερω είναι ο Καρκίνος και, όπως έχετε διδαχθεί, τα δυο αυτά ζώδια αποτελούν τις δυο μεγάλες Πύλες του ζωδιακού - το ένα ανοίγει τη θύρα που οδηγεί στην ενσάρκωση, τη μαζική ζωή και την ανθρώπινη εμπειρία, ενώ το άλλο ανοίγει τη θύρα προς τη ζωή του πνεύματος, τη ζωή της Βασιλείας του Θεού, τη ζωή και τους σκοπούς της Ιεραρχίας του πλανήτη μας. Ο Καρκίνος επιτρέπει στην ψυχή να εισέλθει σε εκείνο το παγκόσμιο κέντρο που ονομάζουμε Ανθρωπότητα. Ο Αιγόκερως επιτρέπει στην ψυχή να εισέλθει σε συνειδητή συμμετοχή στη ζωή εκείνου του παγκόσμιου κέντρου που αποκαλούμε Ιεραρχία.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 168

ΑΙΓΟΚΕΡΩΣ –  Τονικές Λέξεις 
1. Η λέξη της προσωπικότητας:
"Και ο Λόγος είπε: Η φιλοδοξία ας κυβερνά και η πύλη ας παραμένει ορθάνοιχτη"
 2. Η λέξη της ψυχής:
"Χάνομαι μέσα σε ένα φως επουράνιο, και όμως σ' αυτό το φως στρέφω τα νώτα"

Οι βασικές φράσεις πάνω στο συνηθισμένο τροχό είναι "Και ο Λόγος είπε: Η φιλοδοξία ας κυβερνά και η πύλη ας παραμένει ορθάνοιχτη." Εδώ έχουμε το κλειδί της εξελικτικής παρόρμησης, το μυστικό της επαναγέννησης και εκείνη τη λέξη που επαναλαμβάνεται από τον Καρκίνο στον Αιγόκερω… Η φιλοδοξία τον παροτρύνει από ζωή σε ζωή μέχρι να ανακαλύψει την ασημαντότητα κάθε γήινης ικανοποίησης.

Βαθμιαία τότε τη θέση της γήινης φιλοδοξίας παίρνει η πνευματική φιλοδοξία και μια επιθυμία απελευθέρωσης και τον ωθούν ακαταμάχητα ώσπου τελικά φθάνει η στιγμή όπου μια αληθινή αίσθηση πραγματικότητας υπερβαίνει τόσο τη γήινη όσο και την πνευματική φιλοδοξία. Τότε ο άνθρωπος μπορεί να πει αληθινά "Χάνομαι μέσα σε ένα φως επουράνιο, και όμως σ' αυτό το φως στρέφω τα νώτα." Γι' αυτόν δεν απομένει τώρα άλλος σκοπός, εκτός από την υπηρεσία.
                                                            Εσωτερική Αστρολογία, σ. 173-174

    (Τα αναφερόμενα βιβλία είναι της Αλίκη Μπέιλη) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου